10 nawyków, które zmienią Twoje życie na lepsze!

Drobne nawyki, często bardzo niepozorne, potrafią zrobić ogromną różnicę i zmienić Twoje życie na lepsze. Poznaj 10 nawyków, które warto wprowadzić do swojej codziennej rutyny.





Nawyk 1: wstań 15 minut wcześniej i zaplanuj swój dzień.

Czy masz czasem wrażenie, że nic nie zrobiłeś w ciągu dnia? Plan, który przygotujesz dosłownie w ciągu kilku minut sprawi, że na koniec dnia będziesz mieć poczucie spełnienia i dobrze spożytkowanego czasu.


Nawyk 2: wykonaj 3 najtrudniejsze zadania w pierwszej kolejności.

Dzięki temu reszta spraw pójdzie już "z górki". Poza tym nawet jeśli nie zdążysz zrobić wszystkiego, co sobie zaplanowałeś na dany dzień, będziesz mieć satysfakcję i spokój, że najtrudniejsze sprawy masz już za sobą.


Nawyk 3: przestań odkładać wszystko na później.

Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, że notoryczne odkładanie spraw na później może prowadzić do licznych problemów, które z czasem będą się kumulować. To z kolei powoduje stres i prowadzi do obniżenia jakości życia.


Nawyk 4: ogranicz czas spędzany w mediach społecznościowych.

Statystycznie spędzamy w mediach społecznościowych prawie 2 godziny dziennie!* To średnio 30 dni w roku!


gif

Nawyk 5: uśmiechaj się do siebie w lustrze.

Śmiech uwalnia endorfiny - tzw. hormony szczęścia, dzięki czemu jesteśmy mniej zestresowani i bardziej optymistyczni.


Nawyk 6: idź na spacer! Zrób minimum 10 tysięcy kroków.

Spacer Cię odpręży, uspokoi, dotleni, pozwoli zebrać myśli. Regularne spacery to także doskonała alternatywa dla tych, którzy chcieliby zrzucić kilka kilogramów, ale nie mogą się zmobilizować do ćwiczeń.


Nawyk 7: rozkoszuj się jedzeniem.

Skończ z jedzeniem w pośpiechu. Usiądź i delektuj się posiłkiem. Kiedy jesz w pośpiechu połykasz również powietrze, a to prowadzi do bólu brzucha czy wzdęć.


Nawyk 8: czytaj minimum 20 minut dziennie.

Wmawiasz sobie, że nie masz czasu na czytanie? Wystarczy, że poświęcisz 20 minut dziennie zamiast siedzieć przed telewizorem czy przeglądać social media.


Nawyk 9: zmywaj naczynia po każdym posiłku.

Sterty brudnych naczyń to nie tylko mało przyjemny widok i zapach, ale i czas spędzony przy zlewozmywaku - zaschnięte talerze i garnki trudniej jest domyć. Jeśli masz zmywarkę, to po prostu wkładaj naczynia od razu po zakończonym posiłku.


Nawyk 10: wietrz sypialnię przed pójściem spać.

Świeże powietrze zapewni nam spokojniejszy i zdrowszy sen, a także lepsze samopoczucie rano.



*Źródło: Hootsuite, Digita 2021: Poland.

Logo ATR_kolor_biale.png
ROZWÓJ OD KUCHNI (150 x 150 px) (1)_edited.png