4 sposoby na szybką poprawę nastroju

Każdy z nas ma gorsze dni, czujemy się źle, jest nam smutno i nie mamy na nic ochoty. Są jednak sposoby na to, by to zmienić i poczuć się lepiej. Sprawdź, co możesz zrobić, by poprawić nastrój w mniej niż 10 minut!


Badania dowodzą, że nasze poczucie szczęścia w 40 procentach możemy kontrolować przez nasze codzienne myśli i działania. Oznacza to, że istnieje wiele sposobów na to, by poczuć się lepiej, gdy mamy kiepski dzień.


Oto 4 proste i sprawdzone sposoby na poprawę nastroju!


1. Energetyzujące smoothie.


Nic tak nie poprawia humoru, jak słodka przekąska. A ta, jest nie tylko pyszna, ale pożywna i niskokaloryczna! Doda nam energii, dostarczy cennych witamin i zapewni uczucie sytości. Przepis jest banalnie prosty: dwie garście truskawek, banan, marchew, pomarańcza, młody jęczmień w proszku i opcjonalnie białko waniliowe. Dodaj ok. 300 ml wody i zmiksuj w blenderze. Gotowe!


2. Zaplanuj wycieczkę.


Nieważne czy będzie to tygodniowy wyjazd czy jednodniowy wypad za miasto albo piknik w parku. Badania przeprowadzone na Uniwersytecie Cornella dowodzą, że planowanie podróży może tak samo poprawić nastrój, jak sama podróż. Samo podróżowanie zaś zmniejsza długotrwały stres i niepokój.

3. Włącz ulubioną muzykę i tańcz przez 5 minut.


3. Słuchanie muzyki i ruch sprawiają, że jesteśmy szczęśliwsi. Badania wykazały, że słuchanie ulubionej muzyki może zwiększyć uwalnianie w mózgu substancji wywołujących przyjemność oraz zmniejszyć produkcję hormonów wywołujących stres w organizmie.

4. Uśmiechaj się do siebie i innych.


W ciągłym pośpiechu, natłoku spraw, zapominamy jak ważny i potrzebny jest nam uśmiech. Uśmiech dodaje nam urody. Śmiech powoduje uwalnianie dopaminy, substancji poprawiającej nastrój. Uśmiechając się, nawet jeśli nie jesteś w nastroju możesz oszukać swój mózg, by uwierzył, że jesteś szczęśliwy, co może następnie pobudzić rzeczywiste uczucie szczęścia.

A jakie są Wasze sposoby na poprawę nastroju?

Logo ATR_kolor_biale.png
ROZWÓJ OD KUCHNI (150 x 150 px) (1)_edited.png