Dieta dla mózgu. 6 produktów na sprawny umysł.

To, co jemy, wpływa nie tylko na wygląd naszego ciała, ale również na nasze samopoczucie, energię umysłową, zdolność radzenia sobie ze stresem czy wykonywania codziennych czynności.


Wolisz obejrzeć? Odwiedź mój kanał na YouTube.




Nasz mózg zużywa około 20% energii całego ciała, dlatego warto dostarczać mu zdrowe produkty, które zwiększą jego sprawność i zachowają nasz mózg w dobrej kondycji.



Oto 6 produktów, które zwiększą sprawność naszego mózgu.


1. Zielone warzywa liściaste - jarmuż, szpinak, kapusta czy brokuły są bogate w zdrowe dla mózgu składniki odżywcze (m.in. witaminę k, luteinę, kwas foliowy i beta-karoten). Badania dowodzą, że systematyczne spożywanie tych produktów wpływa na spowolnienie spadku funkcji poznawczych mózgu. Okazało się bowiem, że pod względem sprawności, mózgi osób jedzących regularnie zielone warzywa liściaste, były 11 lat młodsze niż w rzeczywistości.


2. Tłuste ryby morskie - spożywanie takich ryb jak, śledź, sardynka, makrela czy łosoś korzystnie wpływa na nasz mózg. Zawarte w nich kwasy omega-3 usprawniają zapamiętywanie nowych informacji, a także pozytywnie wpływają na proces uczenia się.


3. Owoce jagodowe - badania wykazały, że owoce jagodowe, a w szczególności jagody i truskawki, dzięki zawartym w nim flawonoidom, a więc naturalnym barwnikom roślinnym, wpływają na poprawę pamięci. Badania przeprowadzone na grupie kobiet wykazały, że u badanych spożywających co najmniej dwie porcje truskawek i jagód tygodniowo, problemy poznawcze pojawiają się nawet 2,5 roku później.


4. Orzechy włoskie - są doskonałym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych. Pobudzają prawidłową pracę układu nerwowego, opóźniają procesy starzenia i wspierają poprawę pamięci .


5. Rośliny strączkowe - znajdująca się w nich lecytyna korzystnie wpływa na tkankę nerwową i mózg, poprawiając koncentrację oraz pamięć. Zawarta w nich witamina B pomaga zaś zapobiegać stanom lękowym, a także łagodzi skutki stresu.


6. Kakao i gorzka czekolada - flawonole zawarte w kakao mają korzystny wpływ na naszą pamięć, a także zmniejszają ryzyko choroby Alzheimera. Ważne, by spożywać nieprzetworzone kakao, bez substancji słodzących. Gorzka czekolada powinna mieć go min. 60 - 70%.


Włączając do swojej diety te 6 produktów zadbasz o sprawność swojego mózgu!






Logo ATR_kolor_biale.png
ROZWÓJ OD KUCHNI (150 x 150 px) (1)_edited.png