Jak wzmocnić silną wolę i osiągać to, co chcesz?

Dlaczego brak nam silnej woli? Dlaczego ulegamy pokusom? Naucz się wzmacniać silną wolę i bez trudu osiągaj to, czego pragniesz.


Z tego artykułu dowiesz się:

- czym jest silna wola

- dlaczego często nam jej brakuje i ulegamy pokusom?

- jak w prosty sposób wzmacniać silną wolę


Wolisz obejrzeć? Odwiedź mój kanał na YouTube.


Silna wola pomaga nam wytrwać w naszych postanowieniach bez względu na to, jak trudna jest droga. Osoby z silną wolą są szczęśliwsze, zdrowsze, odnoszą większe sukcesy i zarabiają więcej pieniędzy. Jeśli chcesz polepszyć swoje życie, realizować cele i wytrwać w postanowieniach, zacznij od ćwiczenia silnej woli.



Czym jest silna wola? Silna wola to umiejętność nieulegania krótkotrwałym pokusom w celu osiągnięcia długotrwałych celów. Załóżmy, że jesteś na diecie, a Twoja koleżanka z pracy przynosi ciasto… Myślisz sobie… Ok, to tylko kawałeczek, przecież jestem już tak długo na diecie. I bum... Twoja silna wola przepada.


Dlaczego ulegamy pokusom? Dlaczego, kiedy skupiamy się na tym, by czegoś nie robić, jednak to robimy? I o co chodzi w tym, że silna wola jest jak mięsień? A więc im bardziej ją trenujemy, tym jest silniejsza?


Dlaczego, kiedy widzimy promocję, ulegamy pokusie zakupów, spędzamy wieczór przed telewizorem, choć wiemy, że powinniśmy pójść na spacer lub objadamy się słodyczami na diecie? Ponieważ nasz system nagradzania w mózgu często prowadzi nas w złym kierunku. Najprościej mówiąc - kiedy widzisz coś, czego pragniesz, np. pyszne ciastko, Twój mózg kojarzy tę sytuację z przyjemnością uwalniając dopaminę, a ta z kolei sprawia, że nasz obiekt staje się jeszcze bardziej pożądany. Dlatego często ulegamy pokusom, a potem mamy poczucie winy i niezadowolenia.


Jak wzmacniać silną wolę?


1. Nagradzaj się

Połącz mało przyjemne zadania z przyjemnymi, które spowodują uwalnianie dopaminy. Kiedy na przykład brakuje Ci motywacji i silnej woli do skończenia nudnej, papierkowej roboty, zabierz pracę do ulubionej kawiarni i w nagrodę zafunduj sobie pyszną kawę.


2. Przestań skupiać się na swoich pragnieniach

Nie myśl o białym niedźwiedziu. Potrafisz? Im bardziej będziesz się starać nie myśleć o białym niedźwiedziu, tym częściej będzie się on pojawiał w Twojej głowie. Podobnie jest z Twoimi pragnieniami. Na początku może Ci się udać tłumić swoje myśli, ale po pewnym czasie stanie się to niemożliwe. Jak więc pokonać nasze pragnienia i przestać myśleć np. o niejedzeniu niezdrowych rzeczy czy słodyczy kiedy jesteś na diecie?


Rozwiązanie jest proste. Zamiast myśleć nie będę jeść ciastek skup się na tym, co powinieneś zrobić, by osiągnąć swój cel. Myśl więc: będę jeść więcej owoców i warzyw. Dzięki temu zabiegowi zmniejszysz ilość niezdrowego jedzenia i łatwiej będzie Ci się trzymać wyznaczonego celu.


3. Ćwicz silną wolę

Siła woli jest jak mięsień. Długi i meczący trening jest wyczerpujący dla Twoich mięśni, podobnie rzecz ma się z silną wolą. Jeśli będziesz jej nadużywać, poprzez na przykład odmawianie sobie wielu rzeczy jednocześnie, wkrótce przestaniesz się kontrolować. Jednak jeśli zafundujesz sobie odpowiedni trening, możesz ją wzmocnić.


Jak to zrobić? Wyznaczaj małe, osiągalne cele i skoncentruj się na nich. Np. jeśli chcesz zrzucić 10 kg w 3 miesiące, to znaczy, że tygodniowo powinieneś zrzucić niecały kilogram. Skup się na tym!




Logo ATR_kolor_biale.png
ROZWÓJ OD KUCHNI (150 x 150 px) (1)_edited.png